“Bir istatistiğe göre insanlar memnuniyetini 5 kişiyle paylaşırken, memnuniyetsizliğini 26 kişiyle paylaşıyor.”
“Bizim en büyük
mutluluğumuz müşterilerimizin memnuniyetini dile getirmesidir” diyen bir
yönetici. Müşteri odaklı çalışmalarıyla satış sonrasına yönelik bir politika
izleyen Prowell Genel Müdürü Zekeriya Önal, deneyimlerini paylaştı.
Prowell Genel
Müdürü Zekeriya Önal:
Antalya’nın
Gündoğmuş İlçesi’ndenim. Çocukluk dönemim Manavgat’ta geçti. Eğitim hayatım
bittikten sonra Antalya’da bir bilişim firmasında saha personeli olarak
çalışmaya başladım. Aynı firmada 7 yıl çalıştıktan sonra müsaade alarak kendi
işimi kurmaya karar verdim. Ticaret hayatına böylelikle başlamış olduk. O
dönemde sadece iletişim sistemleriyle ilgili işleri yapıyorduk. 5 yıl kadar bir
süre sadece telefon santrali üzerine çalıştık. Müşterilerimizden gelen talepler
nedeniyle de diğer alanlarda hizmet vermeye başladık.
Çalışma alanlarınızdan
kısaca bahsetmek gerekirse:
Ticaret hayatımıza başladığımız telefon santral
sistemlerine devam ederek, bünyemize kapalı devre kamera sistemlerini, Network
kamera sistemlerini, yangın ihbar, hırsız ihbar, çevre güvenlik, alternatif ses
hizmeti, SMS ve toplu duyuru, seslendirme acil anons, el ve kapı tipi
dedektörler, faks server yazılımları, kartlı geçiş, görüntülü diafon, araç
takip ve filo yönetimi gibi bir çok sistemi bünyemize kattık. İşimizin yüzde
50’lik kısmı güvenlik sistemleri ile alakalı iken, diğer yüzde 50’lik kısmı
iletişim alanıyla alakalı.
Antalya’nın sizin
sektörünüze bakış nasıl?
Günü kurtarmak anlamında çalışma yapan firmalar oluyor.
Ama ben Antalya’ya gelişen bir metropol gözüyle bakıyorum. Bence her alanda iş
var. Sadece her alanda olabilmek için kendini geliştirmek, doğru satış
tekniklerini belirlemek gerektiğine inanıyorum. Benim bu sektöre başladığım
dönemde bizim yaptığımız işi yapan bir elin parmaklarını geçmeyecek kadarken
şuanda çok fazla yapan var. Bunun nedeni de ticari bir şirketi açmak için ciddi
bir sermayenin gerekmeyişi diye düşünüyorum. Ticaret yapmak ve ticaretin
gereklerine göre hareket etmek gerçekten bambaşka.
Sizin çalışma
politikanız nedir?
İlgili bir satış birimimiz var. Satış birimimiz müşteri
isteklerini en iyi şekilde algılayarak çalışmalarını sürdürmekte. Bir teklif
birimimiz var. Proje ve teklif çalışması yapıyor şirket içerisinde. Sahada
çalışan konusunda uzman teknik ekipte arkadaşlarımız var. Biz kurumsal bir yapı
altında profesyonel bir hizmet sunma çabasındayız. Kısaca sağlıklı ve güvenilir
bir hizmet anlayışıyla profesyonel çözümler sunmaya çalışıyoruz.
Piyasadaki diğer
firmalardan farkınız nedir?
Biz piyasada oluşan güvensiz tabloyu değiştirecek bir
hizmet sunuyoruz. Satış odaklı çalışmak yerine hizmet odaklı çalışmayı tercih
ediyoruz. Genel anlamda çalıştığımız firmalardan teşekkür alıyoruz. Bize bir
proje geldiği zaman, örneğin sadece güvenlik sistemleri istediler diye onu
kurup bitirmiyoruz işimizi. Tam bir proje yaparak öncelikle karşı tarafın
ihtiyaçlarını belirliyoruz. Bunda şuna da özen gösteriyoruz; ihtiyaç olmayan
bir sistemi sırf istediği için asla susmuyoruz. Yani biz işin maddi kısmından
çok müşteri memnuniyeti tarafıyla ilgileniyoruz. Biz genelde karşı tarafa çözüm
ortaklığı sunuyoruz.
Bir tüketicinin
tercihinde etken olan yöntem nedir?
İkili ilişkilerin burada çok önemli rolü var. Markanın
yanında insanlar ikili ilişkilerde güven duygusuyla hareket ediyorlar. Eğer
ikili ilişkilerin yanında kendinizi ve ürünü doğru anlatır ve karşı tarafın
ihtiyaçlarını belirlerseniz sonucunda alışveriş gerçekleşir. Ürünün negatif
taraflarını anlatmayıp da sadece pozitif taraflarından bahsetmek karşı tarafı
yanıltıcı hareketler olacağı için belki ilk seferde sizden alışveriş
yapabilirler. Ama bunun ikincisi olmaz.
Özellikle güvenlik
sistemlerinin yerleştirileceği yerlerin yapının inşaat konumundayken belirlenmesi
gerekmez mi?
Burada müteahhit örneğin bir elektrik tesisatını nasıl
çizdiriyorsa güvenlik sistemleri için de alt yapıyı önceden hazırlaması en
doğru karar olacaktır. Bu durum müteahhit içinde bir kalite göstergesidir. O
yapıyı alacaklar bu ince detayları da göz önünde bulundurmakta ve bu tercih
nedeni olabilmektedir. Burada alt yapının doğru hazırlanması önemlidir. Doğru
konumlandırmaya ve kullanılan malzemelere dikkat etmekte fayda var. Bu tip
sistemlerin alt yapısı olması, kablolar gibi görüntü kirliliğini önlemenin yanında
kolaylık sağlayan bir sistem sunuyor.
Nasıl bir yönetim
anlayışına sahipsiniz?
Benim için çalışan motivasyonu çok önemli. Çalışanlarımıza
ayda bir gün içinde yarım günlük bir aktivite, üç ayda bir ise tam günlük bir
aktivite yapıyoruz. Bu çalışanın motivasyonu için son derece önemli. Bizde bu
konuda olabildiğince hassas davranıyoruz. Her yöneticinin biraz empati yaparak
çalışanına yaklaşması gerekiyor. Bir işletme için en büyük eksiği eğitimsizlik
ve iletişimsizliktir. Özellikle bu konularda hassas olmaya çalışıyoruz.
Tatil
Deniz kıyısı mutlaka tercih ediyoruz. Deniz benim bütün
stresimi alıyor. Zaman buldukça çocuklarımla zaman geçirmeye çalışıyorum. Onlar
benim stres savarlarım.
Spor
Elimden geldiğince serbest dalış yapmaya çalışıyorum. Zaman
buldukça sporla vakit ayırmaya çalışıyorum.
Otomobil
Otomobilde güvene çok önem veriyorum ve Volvo kullanıyorum.
Ben şuanda s40 modelini kullanıyorum.
Beslenme
Alkol ve sigara kullanmamanın yanı sıra düzenli
beslenmeye çalışıyorum. Sağlıklı olan her şeyi tüketmeye çalışıyorum.
(Aralık 2013)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder