5 Temmuz 2014 Cumartesi

Prowell’in sırrını çözdük

“Bir istatistiğe göre insanlar memnuniyetini 5 kişiyle paylaşırken, memnuniyetsizliğini 26 kişiyle paylaşıyor.”


 “Bizim en büyük mutluluğumuz müşterilerimizin memnuniyetini dile getirmesidir” diyen bir yönetici. Müşteri odaklı çalışmalarıyla satış sonrasına yönelik bir politika izleyen Prowell Genel Müdürü Zekeriya Önal, deneyimlerini paylaştı.

Müşteri memnuniyetinin ve çalışan motivasyonunun en üst seviyede olmasının hedeflendiği bir işletmeye konuk olduk. Çalışana değerin büyük önem arz ettiği bu işletmede, müşteri memnuniyeti de en üst düzeyde seyrediyor. Prowell Genel Müdürü Zekeriya Önal’a göre, çalışan motivasyonu, müşteri memnuniyetini sağlamanın bir anahtarı. İkisini de dengede tutma gayretinde olduklarını belirten Önal’ın, girişimcilik hikayesi sizlerle…

Prowell Genel Müdürü Zekeriya Önal:
 Antalya’nın Gündoğmuş İlçesi’ndenim. Çocukluk dönemim Manavgat’ta geçti. Eğitim hayatım bittikten sonra Antalya’da bir bilişim firmasında saha personeli olarak çalışmaya başladım. Aynı firmada 7 yıl çalıştıktan sonra müsaade alarak kendi işimi kurmaya karar verdim. Ticaret hayatına böylelikle başlamış olduk. O dönemde sadece iletişim sistemleriyle ilgili işleri yapıyorduk. 5 yıl kadar bir süre sadece telefon santrali üzerine çalıştık. Müşterilerimizden gelen talepler nedeniyle de diğer alanlarda hizmet vermeye başladık.

Çalışma alanlarınızdan kısaca bahsetmek gerekirse:
Ticaret hayatımıza başladığımız telefon santral sistemlerine devam ederek, bünyemize kapalı devre kamera sistemlerini, Network kamera sistemlerini, yangın ihbar, hırsız ihbar, çevre güvenlik, alternatif ses hizmeti, SMS ve toplu duyuru, seslendirme acil anons, el ve kapı tipi dedektörler, faks server yazılımları, kartlı geçiş, görüntülü diafon, araç takip ve filo yönetimi gibi bir çok sistemi bünyemize kattık. İşimizin yüzde 50’lik kısmı güvenlik sistemleri ile alakalı iken, diğer yüzde 50’lik kısmı iletişim alanıyla alakalı.

Antalya’nın sizin sektörünüze bakış nasıl?
Günü kurtarmak anlamında çalışma yapan firmalar oluyor. Ama ben Antalya’ya gelişen bir metropol gözüyle bakıyorum. Bence her alanda iş var. Sadece her alanda olabilmek için kendini geliştirmek, doğru satış tekniklerini belirlemek gerektiğine inanıyorum. Benim bu sektöre başladığım dönemde bizim yaptığımız işi yapan bir elin parmaklarını geçmeyecek kadarken şuanda çok fazla yapan var. Bunun nedeni de ticari bir şirketi açmak için ciddi bir sermayenin gerekmeyişi diye düşünüyorum. Ticaret yapmak ve ticaretin gereklerine göre hareket etmek gerçekten bambaşka.

Sizin çalışma politikanız nedir?
İlgili bir satış birimimiz var. Satış birimimiz müşteri isteklerini en iyi şekilde algılayarak çalışmalarını sürdürmekte. Bir teklif birimimiz var. Proje ve teklif çalışması yapıyor şirket içerisinde. Sahada çalışan konusunda uzman teknik ekipte arkadaşlarımız var. Biz kurumsal bir yapı altında profesyonel bir hizmet sunma çabasındayız. Kısaca sağlıklı ve güvenilir bir hizmet anlayışıyla profesyonel çözümler sunmaya çalışıyoruz.

Piyasadaki diğer firmalardan farkınız nedir?
Biz piyasada oluşan güvensiz tabloyu değiştirecek bir hizmet sunuyoruz. Satış odaklı çalışmak yerine hizmet odaklı çalışmayı tercih ediyoruz. Genel anlamda çalıştığımız firmalardan teşekkür alıyoruz. Bize bir proje geldiği zaman, örneğin sadece güvenlik sistemleri istediler diye onu kurup bitirmiyoruz işimizi. Tam bir proje yaparak öncelikle karşı tarafın ihtiyaçlarını belirliyoruz. Bunda şuna da özen gösteriyoruz; ihtiyaç olmayan bir sistemi sırf istediği için asla susmuyoruz. Yani biz işin maddi kısmından çok müşteri memnuniyeti tarafıyla ilgileniyoruz. Biz genelde karşı tarafa çözüm ortaklığı sunuyoruz.

Bir tüketicinin tercihinde etken olan yöntem nedir?
İkili ilişkilerin burada çok önemli rolü var. Markanın yanında insanlar ikili ilişkilerde güven duygusuyla hareket ediyorlar. Eğer ikili ilişkilerin yanında kendinizi ve ürünü doğru anlatır ve karşı tarafın ihtiyaçlarını belirlerseniz sonucunda alışveriş gerçekleşir. Ürünün negatif taraflarını anlatmayıp da sadece pozitif taraflarından bahsetmek karşı tarafı yanıltıcı hareketler olacağı için belki ilk seferde sizden alışveriş yapabilirler. Ama bunun ikincisi olmaz.


Özellikle güvenlik sistemlerinin yerleştirileceği yerlerin yapının inşaat konumundayken belirlenmesi gerekmez mi?
Burada müteahhit örneğin bir elektrik tesisatını nasıl çizdiriyorsa güvenlik sistemleri için de alt yapıyı önceden hazırlaması en doğru karar olacaktır. Bu durum müteahhit içinde bir kalite göstergesidir. O yapıyı alacaklar bu ince detayları da göz önünde bulundurmakta ve bu tercih nedeni olabilmektedir. Burada alt yapının doğru hazırlanması önemlidir. Doğru konumlandırmaya ve kullanılan malzemelere dikkat etmekte fayda var. Bu tip sistemlerin alt yapısı olması, kablolar gibi görüntü kirliliğini önlemenin yanında kolaylık sağlayan bir sistem sunuyor.

Nasıl bir yönetim anlayışına sahipsiniz?
Benim için çalışan motivasyonu çok önemli. Çalışanlarımıza ayda bir gün içinde yarım günlük bir aktivite, üç ayda bir ise tam günlük bir aktivite yapıyoruz. Bu çalışanın motivasyonu için son derece önemli. Bizde bu konuda olabildiğince hassas davranıyoruz. Her yöneticinin biraz empati yaparak çalışanına yaklaşması gerekiyor. Bir işletme için en büyük eksiği eğitimsizlik ve iletişimsizliktir. Özellikle bu konularda hassas olmaya çalışıyoruz.


Tatil
Deniz kıyısı mutlaka tercih ediyoruz. Deniz benim bütün stresimi alıyor. Zaman buldukça çocuklarımla zaman geçirmeye çalışıyorum. Onlar benim stres savarlarım.

Spor
Elimden geldiğince serbest dalış yapmaya çalışıyorum. Zaman buldukça sporla vakit ayırmaya çalışıyorum.

Otomobil
Otomobilde güvene çok önem veriyorum ve Volvo kullanıyorum. Ben şuanda s40 modelini kullanıyorum.

Beslenme
Alkol ve sigara kullanmamanın yanı sıra düzenli beslenmeye çalışıyorum. Sağlıklı olan her şeyi tüketmeye çalışıyorum.

(Aralık 2013)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder