İlk yazmaya başladığımda dediğim gibi
AKEDAŞ’ı yazmaya ve yanlış yapılan uygulamaları tek tek ifşa
etmeye devam edeceğim.
Çünkü benim vatandaşım enayi değil!
Çünkü benim vatandaşım bazı kurumlardan alınmayan
elektrik faturasını misli ile ödemek zorunda değil!
Çünkü benim vatandaşımın ‘DUR’ demeye mecali kalmadı
yıldırılmaktan…
Çünkü benim vatandaşım hangi soruna yetişeceğini şaşırmış
durumda…
AKEDAŞ’a işi düşüp de sorun yaşamamış bir tek insan kalmamış
şu Antalya’da.
Bundan önceki yazdığım iki AKEDAŞ yazımda da aldığım geri
dönüşlerden anladığım kadarıyla kitlesel bir mağduriyet söz konusu.
Bunun için daha öncede yazdığım gibi tek yapabileceğiniz
Kaymakamlıkta bulunan Hakem Heyeti’ne başvurmak.
Mağduriyetlerin en başında, yüksek ücretlendirilen faturalar
ve borcu ödendiği halde geç açılan elektrikler geliyor.
Daha dün gibi hatırlıyorum 15 Temmuz 2013’te AKEDAŞ’ın
CEO’su ve müdürleri şirketin kendi otellerinden olan Limak Lara’da bir basın
toplantısı düzenlemişti. Ben de diğer basın mensubu arkadaşlar gibi o
toplantıya katılmış ve CEO İsmail Ergüneş’in zarardayız diye neredeyse
ağlamaklı açıklamalarını dinlemiştik.
O dönemde çalıştığım Antalya Gündem Gazetesi’nde ‘AKEDAŞ
Sıkıntılı’ başlığı altında haberi vermiştim. Şuanda da internetten girip haberi
okumanız mümkün. Ayrıntıları okudukça göreceksiniz ki; ne gülünç açıklamalarda
bulunarak kendilerini savunmuşlardı o günlerde.
Şirketin zararda olduğunu kar etmesinin 10 yılı bulacağını
söylemelerinin ardından şu talihsiz cümle dökülüvermişti şirketin CEO’su
Ergüneş’in ağzından; “Kara geçmek için en az 10 yıla ihtiyacımız var. Şirketin
patronları 60 yaşın üzerindeler. Bu günleri ya görür ya görmezler.”
Evet bir CEO bu açıklamayı yapmış ve nerdeyse ‘devlet bize
para versin AKEDAŞ’ı işletmek için’ diyecek duruma gelmişti.
O günlerde dile getirildiği gibi AKEDAŞ’ın özelleşmesiyle
birlikte ciddi bir personel sıkıntısı yaşanmaya başladı.
Peki sormazlar mı bu şirketler grubuna: Nasıl bir ihale ki,
sen şartlarını bilmez misin ki, personelde yaşanacak sıkıntıyı ön görmez misin
ki bir anda bu sıkıntılara önceden çözüm üretmezsin?
Böylesi büyük bir kurumun ihalesi yapılıp özelleştirilirken
baştan yapılmıyor mu ki personelde yaşanacak sıkıntının hesabı?
Baştan önlem almak mümkünken bu sıkıntıları Antalyalıya mal
etmek!!!
Onunla da kalmayıp, hiç uyarısız ‘çat’ diye elektriği kes.
Hop 20 lirayı bedavadan kazan. (Elbet herkes faturasını ödemeli. Ona lafımız
yok.)
O da yetmesin eski borçlunun faturasını yeni aboneye yansıt.
Sen yeter ki paranı kurtar çeksin vatandaş ceremesini.
Nasıl olsa sessiz ya benim vatandaşım, 3 kuruşun peşine
düşmeyecek ya kopar koparabildiğin kadar.
Haksızlığa ‘DUR!’ dediğiniz bir gün olsun!
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder