20 Ocak 2014 Pazartesi

Pardon bakar mısınız?

Daha durun bir şey görmediniz!

İlk yazımdan sonra çok sayıda olumlu telefon ve mesaj aldım. Doğru bir soruna el attığımı biliyordum. Fakat herkesin ortak bir kanısı var. Bu işte bir değişikliğe gidilene, bir düzenleme getirilene kadar bu sorunun üzerine gitmemi söylüyor herkes.

AKEDAŞ’daki sorunları anlatmak için özellikle birinci dereceden bu sıkıntıları yaşayan bir vatandaş olarak kendi yaşadıklarımdan örnekler vermiştim. Biliyordum bu şehirde bir çok insan benzer sorunları yaşıyordu AKEDAŞ’ta ama ben bu denli olduğunu bir önceki yazımın ardından fark ettim.

Kiminle konuyu konuştuysam herkes mutlaka sıkıntı yaşamış. Yani bu sorun Antalya’nın bir sorunu haline gelmiş. Bunu basında yer alan birçok şikayet dolu haberlerden ve köşe yazılarından görmek mümkün. Ama nedense kimse kuruma “Bu kadar şikayet var. Siz ne yapıyorsunuz?” diyebilen yok. Özelleşen kurumun özerkliği!!!

Ama nedense kimse bir sonuç alamaz bir çözüme varamaz halde. Bunun en önemli sebeplerinden birisi kuruma telefon veya internet yoluyla ulaşılamıyor olması. Ulaşılabilen tek servis olan 186 arıza hattı ise sorunlara çözümsüz kalması!

Tek söylenen kuruma gelin oradaki arkadaşlara durumunuzu anlatın. Fakat sorun şu ki kuruma dahi gitseniz sizi çoğu zaman o odadan öbürüne gönderip yıldırıyorlar. Birçok vatandaşımız kurumdan beddualar ederek ayrılıyor. Çözüm bulamayan kurum görevlileri “Haklısınız, ama yapacağımız bir şey yok. Gidin hakkınızı mahkemede arayın” diyor!

O kadar zaman yıldırılan vatandaş doğal olarak birde mahkeme köşelerinde sürünmek ve ayrıca masraf etmemek adına Allah’a havale ediyor kurumu.

Gelin onun yerine bu tür kurum ve durumları Tüketici Hakem Heyetlerine şikayet edelim. Her ilçe kaymakamlığında mevcut olan bu hakem heyetlerine gitmeden önce sıkıntı yaşadığınız kuruma öncelikle bir dilekçe vermeniz gerekiyor. Eğer sizden yüksek bir fatura tutarı alınmışsa onun iadesini istediğinize dair bir dilekçe yazın şikayetçi olduğunuz kuruma. Sonrasında Tüketici Hakem Heyetlerine giderek bir dilekçe de buraya verin.

Gerçek olan bir şey var ki haksızlıkla savaşmadan hak sahibi olunmaz!

Tüketiciyi Koruma Derneği’nden aldığım bilgiye göre AKEDAŞ’ın düzenlemiş olduğu abonelik sözleşmesi tüketici haklarına tamamen aykırı ve sadece AKEDAŞ’ı koruyan bir sözleşme. Bununla ilgili itiraza gidilmek için çalışmalar başlamış durumda. Bununla ilgili ayrıntıları ve AKEDAŞ’ın abonelerini ne tür ağır yükümlülükler altına soktuğunu bir sonraki yazımda işleyeceğim.

Gelin sizde vatandaş olarak üzerinize düşeni yapın ve şikayetlerinizi ilgili kurumlara iletin.


Haksızlığa 'DUR' dediğiniz bir gün olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder